Vergunningen

Vergunningen H.S.V. Nieuw Leven

Vergunningen kunnen worden verkregen bij:

Fishing & Outdoor Zaltbommel, Burg. C. van Nootenstraat 16, 5301 NR te Zaltbommel ;  tel: 0612081719

Karper Shop Zaltbommel, Toepadweg 31C, 5301 KA te Zaltbommel; tel: 06 18589520

Je kunt de pas ook online aanvragen kijk op de pagina vispas aanvragen   (vispas.nl)

Contributie 2024

senior lid  € 38,25
jeugdlid    € 12,50  (zonder Vispas)
JeugdVispas € 19,50  (met Vispas)
extra Vispas € 18

inschrijfgeld is € 4 (eenmalig als men lid blijft)

Voor de ledenadministratie kunnen leden zich rechtstreeks melden bij Sportvisserij Nederland via een centraal emailadres (ledenadministratie@vispas.nl), via telefoonnummer 0900-2025358  (€1 per gesprek) of via MijnSportvisserij met www.sportvisserij.nl

De ledenadministratie loopt via Sportvisserij Nederland.

UITGIFTE VISPASSEN
Voor de te laat betalende leden geld het volgende: medio Mei van het lopende jaar zullen er geen VISPASSEN meer verstuurd worden..

Mensen die alsnog in het bezit willen komen van een VISPAS voor het lopende jaar kunnen dan uit het volgende kiezen:
1* VBL  (verkoopadressen zie hiervoor)
2* VISPAS opnieuw online bestellen en betalen via de bestelmodule

Ledenadministratie H.S.V. Nieuw Leven
Mailadres: ledenadministratie@vispas.nl

VISpas

Alle leden van HSV Nieuw Leven krijgen de VISpas (of jeugdVISpas). De VISpas is het lidmaatschapssbewijs van de vereniging. Het formaat van de pas is gelijk aan een bankpas. Op de VISpas staan uw persoonlijke gegevens, de naam van onze vereniging en de naam van de Federatie (Federatie Midden Nederland) waarbij HSV Nieuw Leven is aangesloten.
Samen met de bijbehorende ‘Viswaterlijst’ is de VISpas tevens de visvergunning voor dat water. Gevist mag alleen worden in de wateren die genoemd staan in die lijst(en). Er is voor de leden van HSV Nieuw Leven een landelijke lijst, een federatieve lijst en de verenigingslijst.

JeugdVISpas.

Voor jeugdleden tot 14 jaar, die willen vissen met twee hengels of op roofvis is er de jeugdVISpas. De mogelijkheden zijn gelijk aan die van de VISpas.  Vis je als jeugdlid alleen in het water van de vereniging dan is de vergunning van de vereniging voldoende.

Zoals altijd is ook hier een uitzondering op de regel dat er altijd en overal een visvergunning nodig, dit geldt niet voor jeugd tot 14 jaar, vissend met één hengel, onder begeleiding van een volwassene (18+) die in bezit is van een VISpas met de bijbehorende viswaterlijst.

Met de Kleine VISPAS mag de sportvisser vissen met één hengel en beperkte aassoorten in een beperkt aantal openbare wateren. Dit beperkte aantal wateren staat ook in een ‘Viswaterlijst’. Hierin staan zoveel mogelijk van de huidige openbare vaarwateren.

Extra VISPAS

Deze krijgt een visser die van meerdere verenigingen lid is. Sportvisserij Nederland bepaalt vanuit de centrale ledenadministratie aan de hand van de woonplaats/ postcode van welke vereniging de visser hoofdlid is. Tegelijkertijd wordt u gekenmerkt als sublid bij de andere verenigingen. Bij de vereniging waar u hoofdlid bent betaald u de volledige landelijke afdracht en bij de verenigingen waar u sublid bent betaald u géén landelijke afdracht meer (wel € 2,50 administratiekosten + contributie van HSV Nieuw Leven).

Bij twijfel welke Vispas? Doe de VISPASCHEQUE