Corona en wedstrijden

Zondag, 17 mei 2020

Momenteel geen wedstrijden tot 1 september . Sportvisserij Nederland en het Ministerie van Volksgezindheid werken momenteel aan een (hengelsport-) protocol voor de activiteiten door hengelsportverenigingen. Wellicht komt er een verruiming maar nog niet duidelijk hoe de nieuwe regels er uit gaan zien. We houden jullie hier op de hoogte.

Op woensdag 6 mei maakte het kabinet de nieuwe richtlijnen ter bestrijding van het COVID-19 virus bekend. Naar aanleiding van de persconferentie van premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge zetten we de laatste stand van zaken voor de sportvisser op een rij.

Voor de individuele sportvisser verandert er in de nieuwe situatie niets. Blijf dus thuis als jij (of een gezinslid) verschijnselen van griep of verkoudheid vertoont. Ben je klachtenvrij en wil je gaan vissen? Doe dit dan alleen, bij voorkeur in een landelijke omgeving en houd ten minste 1,5 meter (maar liefst meer) afstand tot andere mensen.

Officiƫle wedstrijden van Sportvisserij Nederland, de hengelsportfederaties en -verenigingen zijn verboden. Vanaf 1 september (onder voorbehoud ontwikkelingen corona) kunnen deze weer worden hervat.

Hengelsportprotocol

De richtlijnen voor georganiseerd sportaanbod door hengelsportverenigingen worden verruimd vanaf 11 mei met betrekking tot activiteiten voor volwassenen. Het organiseren van die activiteiten door verenigingen wordt aan voorwaarden verbonden door een (hengel)sportprotocol. Samen met NOC*NSF en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport wordt op het moment van schrijven invulling gegeven aan dit protocol. Wij hopen hengelsportverenigingen hier volgende week over te informeren.